Cube Try Test Click...

Wednesday, December 1, 2010

Andai Takdirnya..

Assalamualaikum wbt my dear readers..

Tadi..masa tengah kemas paper2 lama kat bilik mainan tu..mata saya tertangkap pada satu berita di laman berita salah satu paper tu..Pasal accident membabitkan satu family, ibu-bapa dan dua beradik yang meninggal tu..sangat kesian dengan adik Fatiha..menjadi yatim piatu di usia yang masih muda..seusia mia..tiba tiba hati jadi sayu sangat..ajal maut menjemput memang tidak kira masa, tidak kira usia..tidak kira siapa..tiba tiba rasa sangat insaf..macam mana kalau berlaku pada diri saya..sudah bersedia kah saya menghadap Ilahi dengan bekalan yang sangat sedikit..dengan dosa2 yang tidak tertanggung..

Melihat mia dan adam saya jadi sangat takut..macam mana kalau saya yang pergi dulu..macam mana dengan anak2 saya..macam mana kalau apa yang berlaku pada family itu terjadi pada saya..macam mana anak2 saya yang masih kecil menghadapinya..? Sudah cukup kuatkah anak2 saya yang masih kecil menghadapi kehidupan tanpa saya...Sudah cukupkah saya memberi yang terbaik untuk anak2 saya sepanjang kehidupan saya..

Anak2 kita memerlukan yang terbaik dalam hidup mereka..selagi kita hidup..berilah yang terbaik untuk mereka..Anak2 adalah anugerah yang tidak ternilai..kadang2 sangat sedih dengan berita2 yang kadang2 saban hari menyiarkan tentang penderaan kanak2..sudah hilangkah kewarasan manusia2 zaman sekarang..? Dimana letaknya akal pemikiran diaorang..kanak2 sekecil itu dihentak..dipukul sesuka hati..manusia sekarang sudah hilang pedomannya..

Selagi kita masih diberikan waktu..peliharalah anugerah Allah sebaik mungkin..berikan mereka hak mereka..mereka berhak mendapatkan yang terbaik..dari kita..Ibu Bapa Mereka..

Sayangilah 'Harta' Yng Tidak Ternilai

Entry serius sikit kali nie..:)

No comments: