Cube Try Test Click...

Sunday, November 28, 2010

Ketagihan..

Assalammualaikum wbt my readers..

Tunggu dulu ye..jangan buat kesimpulan dulu dengan tajuk kat atas tu..huhuhu..saya memang ketagihan..tapi bukan ketagihan benda yang salah ye..ahakss...saya ketagihan benda yang satu ini..mari kita lihattttt...jeng jeng jeng...
^
^
^
^
^

Yeeee..Botok Botok Ikan Tenggiri
Sejujurnya saya memang dulu tak tau apa kebendanya yang glemer sangat nie..dibungkus macam tapai..selalunya bila taim bulan ramadhan..botok2 memang laris ah..cam goreng pisang panas..saya tak penah makan pun..tak terlintas pun nak tanya hubby apa kebendanya tu..huhu..Sampaila MIL saya buat..bila rasa sekali..pergh..memang sedap tak hengat..sampai teringat ingat sampai lupa pengat yang sedang dihangat..hahaha..sebelum berkahwin saya mmg tak penah makan..tak penah tau pun kewujudannya..hiks..sampaila berkahwin ngan owang jb nie..kat tmpt saya memang tak ada..tapi botok2 nie memang sedap..lagi2 makan dengan nasi panas2..aduhaiii..termimpi mimpii..hahahah..parahhhh...

Isi dalamnya...
Tengok bahagian dalamnya..sambal tu yg beshh..dengan timbunan daunan berkhasiat..haha..ayat tak boleh blah..antara daun digunakan cam daun kunyit..daun mengkudu..daun berbuas..pucuk ubi..daun selasih..byk lagila..jejejeje..


Ikan Tenggirinya..
Ikan tenggiri yang dibalut dengan daun daunan dan sambalnya..perghh..beshhh...dikukus sehingga masak..aduh duh duh duh ...
Botok2 nie bukan saya buat ya..saya beli kat pasar tani..2 bungkus skali..haa..amik ko..hehhe..saya belum khatam lagi proses membuatnya..nanti bila dah khatam n dapat buat yang besh..saya post resepi .. skang cuci cuci mata dulu..hiks...


No comments: