Cube Try Test Click...

Friday, December 31, 2010

Hari Ni Hari Cuti Cuti..

Assalamualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers..

Hari ni hari cuti..tapi saya tetap tak cuti sebab saya surirumah sepenuh masa..surirumah sepenuh masa mcm saya memang tiada istilah cuti..tiada off day..yang ada cuma on day setiap masa..walaupun tak pernah cuti walaupun PM kasi holiday..tapi saya hepi..:)

Hari ni tinggal berdua saja dirumah..hubby pun tak cuti sebab company tak ambik..jadinya company kena bayar triple untuk staff...muhahahaha (gelak jahat)..si bini popeye ikut atuk keluar jalan2 cari pasal makan..jadinya saya ditemani budak dibawah ini yang demam beralih tahun..bila dah demam..mood pun bertukar swing..


Si Adam yang demam datang bulan beralih tahun..

Sempena cuti umum..saya pun rasa nak masak kari telur*tiba-tiba*.. jadi kedapur sekejap sementara Adam duduk diam tengok magik kah Magika..bole plak dia layan..cepat2 rebus telur dan kembali ke depan menemankan Adam yang kadang2 oke..kadang2 tak oke..mood turn off kononnya..

Bila anak demam..jiwa memang kena lebih sedikit kental..ini disebabkan kerenah anak waktu demam adalah sangat2 menguji ketahanan jiwa dan raga..ecewah..layan diri Adam tengok Magika sambil main2 sikit..sambil lipat kain yang bertambun belum habis dilipat dan tiba-tiba ... Opsss..

Tiba2 saya terbau sesuatu yang hangit dari dapor..terus gelabah gie dapor dan tengok air rebusan telurku sudah keringg..ayOyo..ama..saya terlupa yang saya ada merebus telur tadi..nasib baik tak apa2..aduhh..sangat cuai mamamu ini Adam..so..azam tahun baru terus bertambah..berazam untuk lebih berhati hati ketika merebus telur..(boleh gitu?)
Hmm..sungguh pelupa betul saya nie..adakah saya sedang melalui fasa kenyanyukan kekal?


Mungkin tidak..


Kita tanya apa kata survey..??


Oke..sekian terima kasih..

6 comments:

kakchik@ella said...

Hihi ..Entry awak kelakar. dnt worry, simptom sementara je tu.

Selamat tahun baru, awak.

ieda said...

adehh same jer ngan akak nie .. tadi rebus telur .. leka menaip entry tiba2 dah hanggit telur yg akak rebus .. hehehe cadang nak buat makan dgn nasi lemakk huhuhu

Nrfadlh said...

dah beranak dua, dah byk urat yg putus. lupa2 tu biaselah. jgn smpi terbakar rumah sudah. :)

Ciklinn said...

hihihihi seb baik rebus tolor..kalu goreng camno???

selamat tahun baru dari ciklinn

Mommy 2 Imans said...

kak chik - hehe...tula..dah makin pelupa dah nie..belum setengah abad lagi tu..hehe

sis ieda - tula..dah sampai retak telur dibuatnya..haha

nrfadlh - itu baru dua anak tu..kalau macam mak2 kite yang ramai anak tu..tak tau la cam mana..huhuh

cik lin - kalau goreng mau berasap dapo dibuatnya..hehe..selamat tahun baru juga..:)

adianiez AIDA said...

hah hah nasib baik tak de pe jadik! and nasib baik telur tu selamat di makan drpd ke dustbin. aida pernah jadik gini, tapi masak air. kering cerek!!!