Cube Try Test Click...

Sunday, December 26, 2010

Kesinambungan kepada...

Assalammualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers..

Title n3 nak tergantung jek..hu hu..n3 nie kesinambungan kepada n3 semalam .. mlm tadi sgt capek + ngantuk = malas untuk mengupdate belog..bila penyakit M melanda..memang segala keje tak menjadi..he he he..

Saya surirumahtangga sepenuh masa ya..saya oke je..korang oke tak? saya oke je..haha..ayat tak boleh blah..sangat suka perkataan oke sekarang..semua nak oke je..ha ha ha..

Selalunya kalau jumpa kwn2 lama ke..kwn2 baru ke..mesti tanya..'ko keje tak..? Nanti saya jawab 'tak keje..dok umah jek..jaga anak2 beranak..' nanti nya pulak..ada la soalan2 yang berbunyi begini..

'Ko tak boring ke dok umah jek..mesti boring kan?

Saya tak boring ya..saya ok..ha ha ha..bagi saya..saya tak sempat nak rasa boring pun dok umah..dengan adanya budak notti dua owang kat bawah nie..mmg tak pernah wujud rasa boring..dengan segala keletah diaorang..dengan segala macam tok nenek keje rumahtangga..perkataan boring tuh memang tak sempat nak beranak lam kepala..eheks..lagipun menjaga rumahtangga itu satu kewajipan kita..jadi apa perlu kita berasa boring melunaskan kewajipan kita sebagai ibu rumahtangga..*ada nada fk disitu ye..tiba-tiba*

Kesayangan Hamba..
<>
Walaupun dahiku berkerut..tak semestinya fikiranku tak berkembang..bahkan makin mengembang dari sehari ke sehari..mu he he he..

Dan lagi soalan nya..

'Wah..tak keje ke? dok umah je..? mesti tak berkembang kan..asyik dok terperuk jek kat umah..*adushh..gile kejam statement..bikin hati panas..hu hu*

Saya tak berapa nak paham apa yang dia maksudkan dengan 'tak berkembang tu..' *siapa tau sila angkat tangan* okela..mungkin dia maksudkan pemikiran saya..atau pengetahuan saya tentang dunia luar tu tidak berkembang dgn jayanya..tertutup..sebab terperuk dirumah..mungkin itu maksudnya..saya tak nafikan mungkin saya tak pergi keluar hari2 seperti orang berkerjaya..tapi mengatakan otak pemikiran saya tidak berkembang itu adalah sangat sadis untuk didengar..sedihh derr..

Skang nie zaman dah berubah..tak keluar rumah tak semestinya pemikiran tak berkembang..tak semestinya pengetahuan tu sikitt..bak kata anak2 ABU ~ skang zaman teknologi derr ~ (selingan - bini popeye ah ni suka cakap derr derr..dah terikut plak mamanya huhu..iklan jap ) dunia tanpa sempadan..dah nama pun tanpa sempadan..internet adalah salah satu sumberr utama untuk mencari segala macam tok nenek maklumat..maklumat elok..tak elok..semua adaaa..bak kata pakcik Astro..jadi untuk mengatakan dok umah tu menyebabkan otak pemikiran tak berkembang..jadi sempit... itu adalah tidak benar pada saya..saya mungkin tidaklah sebijak..se uptodate..se urban..atau segala macam se lagi seperti kamu..kamu..ya..kamu jugaa..haa..kamu di sana tu..tapi setidaknya saya tidak ketinggalan jaman bak kata agas..saya masih tau isu semasa..sedikit sebanyak mengetahui keadaan politik negara..masih tau apa yang tengah 'in'..apa yang tengah 'musim' dalam dunia pesyen..masih kenal JB yang jadi pojaan anak sedara saya..dan saya masih dan masih..dan akan terus masihh..oke..sudah dengan masih itu..Kesimpulannya..dok kat umah..tak pernah menyempitkan pemikiran saya..saya ok ja..

Ha..banyak lagila soalan yang keluar dari mulut2 diaowang bila cakap saya dok umah je..tak keje..belum lagi..bab takde duit sendiri..tak beshla nak shop til u drop..yg ni saya malas nak jelaskan sangat..lain ibu rumahtangga..lain rezekinya..tapi bagi saya..saya sangat bersyukur dengan rezeki Allah..saya mungkin tidakla dapat nak shop til u drop setiap masa..tapi rezeki yang Allah berikan sudah cukup untuk saya n family..Alhamdulillah..

Mulut orang..sampai bilapun tak akan berhenti bercakap..jadi..let it be..biarkan saja..Segala penjelasan..atau apa saja adalah pendapat peribadi saya..kalau anda tidak sependapat @ tidak jelas dengan saya..itu hak peribadi masing2..tiada kena mengena dengan yg hidup atau telah meninggal dunia..



Saya surirumahtangga sepenuh masa..saya ok..

Sekian..terima kasih..


4 comments:

larradanish said...

hehhe.mcm pengalaman larra pulak..sama la nasibnya.ada jiran sebelah ni.suami dia malay.wife dia indon.wife dia boleh ckp cmtu.siap nasihatkan lagi..katanya kalo tak bekerja nanti pikiran tak berkembang.larra jawab pe tau.."da lama dah dok keja..hubby soh benti n dok umah rehat2..hari2 dia bagi duit..tak berkembang mende..kat umah ade internet.sampai boleh mengumpat2 dengan kawan kat US."dah tu dia diam je sekang..pemikiran yg sgt kuno.yang dia tu lagi best..siang malam bekerja.anak memang tk terurus.dah tu selalu dok puji anak kita..katanya pandai..huhh..duduk dirumah dan bekerja ada pro n con nya kan..kena kasi pengajaran org cmtu..hehhe geram..geram...

Mommy 2 Imans said...

larradanish - yerla larra..kdg2 buat hati panas jer dgr diorang ckp mcm tu..tapi skang buat bodo jer..dok umah n bekerja ada pro n con...saya dua2 dah merasa...:)

larradanish said...

mommy..memang.ada pro n con.larra pun pernah bekerja.memang sekang sgt berpuas hati setelah dok dirumah.boleh jaga anak..boleh jaga keperluan suami..dan bleh buat biz online..semua dalam 1..yg penting hubby n anak gembira...salam kenal mommy..nmpak mommy pun happy dgn life sekang

Mommy 2 Imans said...

larra - salam kenal..:)..life memang sangat hepi sekarang..kita pun ada buat biz online..sekarang stop sekejap sebab sangat kebizian..ehehe..tunggu yang kecik ne besar ckit..nnt sambung balik..:)