Cube Try Test Click...

Sunday, January 16, 2011

Azam dan Esok Balik Kampung..

Assalammualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers..

Dua Ribu Sebelas..Bulan Satu Dua Ribu Sebelas sudah separuh bulan..perlahan lahan menghampiri ke hujung bulan..sekejap saja kan..pejam celik pejam celik harapnya masih celik tidak terus pejam..

Tahun ini saya masih mahu mengheret azam saya yang saya tanam dari zaman dimana saya rasa untuk menjadi sedikit mementingkan diri sendiri itu adalah perlu..

Ya..saya berazam untuk menjadi sedikit mementingkan diri sendiri..(baca : sedikit saja) untuk diri saya sendiri juga..Setiap tahun saya tidak pernah tidak meninggalkan azam yang satu ini..setiap tahun juga tidak pernah tidak azam yang satu ini terlaksana..

Demn. Sedikit emosi.

Dari kecik memang diserapkan dalam diri bahawa mementingkan diri sendiri itu adalah satu sikap yang tidak baik..mesti belajar memberi dan menerima..sehingga kadang2 asyik memberi tapi tidak pernah menerima. Bukan merungut apatah lagi mengungkit..cuma sedikit terkilan..

Jadi. Tahun ini masih mahu terus berazam. Untuk sedikit mementingkan diri sendiri. Ya. Mementingkan diri sendiri itu adalah sikap yang tidak baik. Tapi..untuk sedikit mementingkan diri sendiri dalam situasi2 yang mengizinkan adalah sedikit perlu..untuk diri sendiri juga.

Azam lama. Jadi gambar kena lama. Lama tak lama juga. 60an mungkin..


Oke. Thank You.



3 comments:

alyyani said...

semoga apa yang di-azam tertunai :)

p/s : suka tgk gmbr2 kat sini :)

ummiarissa said...

balik kampung?cuti apa ye?

Mommy 2 Imans said...

alyyani - hehe..InsyaAllah..tahun nie kalau jiwa kental mungkin tercapai la kot..

ummi - ada hal sikit dekat kampung skali ikut hubby outstation..heeheh