Cube Try Test Click...

Tuesday, January 11, 2011

Gemuruh Di Jiwa

Assalammualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers..

Hati sekarang sangat sebal..sangat kesal..marah..bercampur baur semuanya..
wtf mungkin sedikit kasar tapi berbaloi untuk semua rasa sakit ini...semua rasa benci ini..

Kenapa manusia sekarang sudah hilang pedoman..hilang pertimbangan diri..?
wth pula mungkin sedikit bertimbang rasa tapi tidak sedikitpun menghilangkan segala rasa kebencian pada si pelaku..

Sejujurnya kamu itu manusia jenis apa? 
Kamu mungkin ada akal..mengapa tidak menggunakan..? Mungkin letak dilutut barangkali..

Kamu mungkin juga ada hati..tapi kamu tidak berhati perut..
Kamu mungkin ada rasa..tapi kamu tidak bertimbang rasa ..

Sepatutnya manusia seperti kamu tidak diberikan ruang untuk bernafas dibumi Allah ini..

Bukannya si kecil yang tidak berdosa itu..

Untuk Arwah Nur Dania Qistina Nurafizan
Semoga rohmu tenang disana..Al fatihah..

Untuk si pelaku kekejaman..
Semoga kamu mendapat balasan yang setimpal..amin.



Anak anak adalah anugerah Allah yang tidak ternilai..Yang tidak mampu diganti dengan apa sekalipun..Peliharalah amanah Allah ini sebaiknya..



4 comments:

alyyani said...

kes buang bayi tu ke? tak sanggup nak baca. tapi cukup2 lah tu... :(

Mommy 2 Imans said...

alyani - nie kes semalam yg budak kat johor kena dera sampai mati tu dek mak tiri dia tu..kesian kan..baru 3 tahun..budak tengah nak main2 lagi..sedey betul la..kalau tak nak..meh kasi biar jaga..iskk..geram..

e.l.i.z.@ said...

mmg takde hati perasaan. bila akal fikiran dihasut syaitan, mmg jd mcm tu la huhuuh

Mommy 2 Imans said...

eliza - yerla kan..sakit hati betul..diowang nie memang ada masalah jiwa rasanya..