Cube Try Test Click...

Wednesday, February 16, 2011

Hati Kering

Assalammualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers..

Bukan..bukan saya yang hati kering..saya boleh dikategorikan dalam hati basah lencun..memang dah parah dah kalau sampai basah lencun..kalau setakat hati lembab..masih boleh terima lagi lah..

Saya sekarang dalam proses untuk menjadikan hati saya sedikit kering..atau mungkin lembab sedikit pun boleh..asalkan tidak basah lencun..sebenarnya saya nie berhati kecil kata orang..saya sangat2 *ganda 3* mudah kecil hati..tersentuh hati..terasa hati..

Saya sangat mudah dilanda perasan perasaan..kalau tengok citer yang ada leleh2 air mata sikit..saya pun ikut sama leleh leleh air mata..kalau saya ada terdengar orang kata2 saya ke..saya cepat terasa hati..mulalah fikir bukan2..boleh makan berhari hari lah dok memikirkan apa orang cakap..aduhaii..parah..

Bila stat berblogging dan menjadi blogger picisan..yang bagai melukut di tepi gantang nie..sedikit sebanyak dunia yang saya ceburi ini kadang2 banyak pahit dari manisnya..ini hanyalah pandangan peribadi saya semata2...tapi saya cukup bangga dengan blogger2 famos amos yang kadang2 dikecam..dikata..tapi tidak pernah goyah sedikit pun..mereka cukup tegar..berjiwa besar..tidak makan dengan kata2 orang..kalau saya di tempat mereka..mau berhari2 tak makan nasi..mau tisu2 kat kedai berhampiran habis dijual..

Orang paling dekat dengan saya selalu pesan dengan saya..belajar menjadi seorang yang lebih berhati kering..tidak mudah lemah..jangan peduli apa orang kata pasal kita asalkan apa yang kita buat itu betul..Kadang2 dalam hidup..kita perlu menjadi seorang yang hati kering..

Mungkin..hanya kemungkinan..dengan menjadi seorang blogger picisan..saya boleh melatih diri untuk menjadi lebih tegar..lebih kuat..dan lebih berhati kering..atau setidaknya sedikit lembab..tidak terus basah lencun..

Ya..mungkin..

sekali sekala bergelap..apa salahnya..


Oke bai..thank you


5 comments:

Alin Marlini said...

Salam Perkenalan..saya juga hati agak lembab & basah. Boleh banjir kekadang...
Cuba jd hati kering tp selalu gagal..

ieda said...

mana2 bhgian dlm alam maya nie ada cabaran nya dikk .. memang harus bersifat hati kering .. insyaallah kalau kita x salah .. yg x baik itu akan berlalu pergi .. percayalah :)

Puanbee said...

mak bee cakap bee hati batu..tp bee tak rasa pun berat bwk batu tu heee..tp bee memang payah menangis lah...selalu tk tunjuk perasaan sgt

mama maman said...

aduh... bukan anda sorang... kadang2 terfikir gak... nape la cepatnya tersentuh hati... cepatnya mengalir airmata.... cepat sayu hati.... jiwa sensitif tak bertempat org kata....

Mommy 2 Imans said...

alin - salam kenal..:)..itulah..kadang2 sampai tahap kronik..hehe
sis ieda - iyerlah sis..thanks ya..:)
puan bee - nak jugak jadi hati batu nie..tapi asyik tak gagal jek..hehe
mama - hehe..sama la kita..lagi2 kalau tgk kes dera ke..memang laju jek air mata mengalir..murah betul air mata..hehe