Cube Try Test Click...

Sunday, February 13, 2011

Yeay..Sunday Kembali..

Assalammualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers..

Sudah bersawang belog saya nampaknya. Jujurnya saya sangat kurang waktu senggang untuk betul2 duduk menghapdet belog dengan sungguh2..@ mungkin disebabkan rasa kemaruk tahap tak boleh blah terhadap drama2 korea semenjak dua menjak nie membuatkan masa saya sedikit kurang untuk perkara2 lain selain kerja rumahtangga..mu ha ha ha. Tapi..disebabkan masa berjalan begitu pantas dan tidak sampai sebulan lagi saya sudah nak masuk 3 series + 1..jadi saya berusaha untuk menjadi lebih bijak dalam pengurusan masa sendiri..24 jam adalah masa yang panjang dan saya rasa 'tidak cukup masa' adalah tidak perlu diungkap lagi..siapa tidak setuju dengan saya..sila datang rumah makan tengah hari dengan saya.. kah kah kah..

Makanya..di Ahad yang indah ini..


Saya memulakan hari dengan se-mug per'l cafe dibancuh didalam mug pemberian ikhlas dari kfc sempena 500th Restaurant Celebration 2011..he he he..untuk tenaga sepanjang hari..katanya..

Hari minggu adalah hari pasar sedunia..marilah sama2 dalam sesi mengemaskini kan esbok..yeay..


Segala macam sayuran , segala macam daunan sudah diasingkan kedalam bekas2 yang direcyle dari hasil2 pembelian ci kong la , cendol la, abc la..dan segala macam la .. jimat kan..

Ini bagi menjimatkan masa dalam proses pencarian bahan mentah untuk sesi memasak sepanjang minggu bagi surirumahtangga yang sibuk seperti saya (baca : sibuklah sangatt) ..sangat efektif..

Masih ada sikit lagi yang belum siap..berehat seketika bersama kit kat untuk menghapdet belog..wah..masih belum benar2 bijak dalam pengurusan masa nampaknya..berusaha lagi dan lagi..

konpius..


Saya sekarang sedang konpius.

Oke..thank you.


7 comments:

ieda said...

ekekkek selamat berhujung minggu dik
kita nie jadi ibu memang kena pandai agihkan masa kann
kalau tidk mana leh ada masa nak berbLOg nie huhuh

Emy Omar said...

selamat berhujung minggu..saya pun hujung minggu la nak kemas rumah & segala perkara yang tak sempat buat time keje

sayangsayangibu said...

yup..
hari minggu adalah hari pasar sedunia

tp... kalau dah mengadap citer korean...
tak ada hari minggu pun tak apo.. ;0

Amiizaa2001 said...

:) comel kakak bawak bakul munga tu:)

Mommy 2 Imans said...

sis ieda - tula..tapi kekadang mmf takde masa betul..hehe..alasan..:)

emy - selamat ujung minggu juga

ssi - hehe..kalau ngadap korea..kul 3 pagi pun celik laie mata..hehe

amiza - hehe..budak kuat berangan tu..:)

RIEFDA UMI ABAH ATHIRAH said...

comelnye girls tu bwk bakul bunga.bakul tu buat dari surt khabarkan?ida gti buat bakul tu , tgk la blog ida.bunga pun ida buat pakai surat khabar

Mommy 2 Imans said...

ida - hehe..nie masa balik kg..nampak bakul atuknya cantik..rembatnya..hehe