Cube Try Test Click...

Monday, March 21, 2011

Jiwa Kacau

Assalammualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers..

Haih..baru melepasi fasa jiwa kacau..he he he..kalau macam nie hari hari..nampaknya boleh jadi sasau..
Saya sebenarnya cukup pening kalau bab 'nak masak apa hari ini .. yOo'..setiap hari masak sampai tak tahu nak masak apa lagi..he he..~alasan~..saya memang tabik dengan ibu2 rumahtangga yang memasak aneka juadah setiap hari..tapi..nak tak nak..saya tetap kena masak sebab encik hubby tak berapa suka makan luar..

Buka esbok..tutup balik..bukak lagik..tutup lagi..still takde idea nak masak apa..pening juga ya..

Jadiknya hari ni .. saya masak ini..

Gulai Daun Kesum Ayam @ Asam Pedas Ayam


Ada yang panggil asam pedas ayam..MIL saya panggil gulai daun kesum..daun kesum kena banyak sebab encik hubby suka makan daun kesum..he he..

Cara masak n bahan sama je macam saya masak asam pedas ikan..cuma saya tambahkan serai..

Boleh tahan sedap..haha..perasan..;)

Esok mungkin saya akan jiwa kacau lagi..

Oke bai..thank you..


6 comments:

sayangsayangibu said...

kecur mulut tengok gambar lauk tu... :p

kakchik@ella said...

saya pun kdg2 blurr ..tak tau nk masak apa. hihi

Emy Omar said...

saya baru ingat nak masak ikan pari masak asam ptg ni letak daun kesum banyak2 jugak sebab saya pun suka makan daun kesum

Mommy 2 Imans said...

ibu - hehe..tengok je kecur..nanti dah rasa..belum tentu kecur..hehe..

kak chik - tuh la kan..memang pening kadang2 dibuatnya..;)

emy - encik hubby saya memang suka betul makan daun kesum..tapi cuma yang letak dalam asam pedas je..hehe

Alin Marlini said...

jiwa kacau pun blh masak...

Chempaka Aziz said...

amboi...jiwa kacau pn leh mask sdp gak tu.klu tak kacau lagi gempak kan...hihi..saya pn cam tu gak,
hari2 msk smpai tak tahu nk msk apa.la ni hubby tk de,masak ala2 jelah utk anak2..

anyway tk pnh try ayam msk asam pedas.ingt lps ni leh try.asik2 ikan,dging,tulang je yg msk asam pedas...