Cube Try Test Click...

Wednesday, April 20, 2011

Untuk si fussy eater.

Assalammualaikum wbt n salam sejahtera my dear readers.

Anak anak saya memang fussy eater. Lagi lagi bini popeye. Sangat susah nak pancing dia kalau nak ajak makan. Tapi kalau jajan, memang laju aja. Dari kecil memang dia sangat memilih makan. Makan ikut sedap dia saja. Tapi alhamdulillah dia penggemar sayur. Jadi setiap hari kena ada menu sayuran. Same menu everyday pun dia on saja asalkan ada carrot n brokoli. Makin dia bertambah usia nie, alhamdulillah selera pun bertambah. Nasi pun dah laju makan. Kalau time kecik kecik dulu, nak suap sesudu nasi pun bercinta.

Berbeza dengan adik dia si bujang teruna ni. Adam makan apa saja. Susu berbotol botol setiap hari. 7 oz sekali minum. Tapi Adam tak makan nasi. Dia cuma makan ayam dan ikan. Sangat suka. Kadang kadang selera anak anak nie boleh jadi runsing dibuatnya. Tapi sebagai ibu yang prihatin *cewah* saya cuba melakukan yang terbaik untuk memenuhi selera makan anak anak yang pelbagai nie. 
Hari ni saya masak ini saja. Resepi sedia ada nya ada disini. Cuma saya tambah makaroni dan sawi. Berselera anak anak makan. Mama pun suka hati. He He He.
 
Makaroni sup ikan tenggiri


Oke bai. Thank You

4 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

sedapnyaaaaaaaa
jangan kan budak..mak budak nie tengok pun terliur
boleh ler try

same goes to anak dara zana
makan adalah sangat memilih
tak boleh nak pedas even sikit pun..
tp takde ler cerewet mana dia tu
janji ada nasi + kicap + ayam/ikan
sayur tengok sayur gark...tp dia suka kalau zana buat sup sawi

Just Call Me Bitt said...

hehehe betul tu kadang2 kena lainkan letak pasta sup pulak la kann...hehe

nurie said...

bdk2 mmg susah nk mkn kot..anak bujang aku, dh skool thn 1 nie le br nak makan...yg anak dara tu, blom dtg lagi selera dia...so layan je apa yg dorg nk mkn...

Mommy 2 Imans said...

zana - hehe..memang kan..selera budak2 nie kadang2 bole bikin pening..hehe
bitt - sgt setuju..hehe
nur - sama la anak dara aku..dulu susah betul nak makan..skang oke sikit la..sikit je..hehe